Problem z układem jezdnym lub przenoszącym napęd. Pomocy!!
Witam Forumowiczów.
Problem pojawił się ok 5 miesięcy temu. Bicie słyszalne ale ( jeszcze ) nie odczuwalne dochodzi z układu jezdnego w przednim zawieszeniu. Najbardziej dokuczliwe przy obrotach ok 1800-2000. Nie zależnie od biegu na którym jadę. Odczucie podobne do najechania na delikatnie chropowate pasy i ciągłego jechania po nich. Dziwne to ale zaczyna być dokuczliwe. Dodam jeszcze że przez tą usterką mam wyząbkowane nowe opony. Czy pomożecie mi to zdjagnozować. Mechanik wykluczył półosie przeguby, auto było jeszcze raz na porządnej wyważarce, ale powoli dochodzę do wniosku że ten mechanik może nie do końca sprawdził przeguby wewnętrzne o ile można je jakoś sprawdzić a wnioskuje po tym że nie zdjął nawet osłony dolnej silnika - więc jak mógł to sprawdzić.
Dzisiaj jeszcze jadę na wyważarkę dynamiczną żeby sprawdzić która to strona i pewnie postaram się o tym Wam napisać ale może ktoś z was już to przećwiczył:
1) poradźcie jak mogę sprawdzić przegub wew.
2) jak mogę sprawdzić półoś,
3) czy ktoś zna dobrego mechanika w okolicach Warszawa-Otwock
ps - dzieje się to nie zależnie czy jadę na luzie czy na piegu w wciśniętym gazem
jesli bicie jest zalezne od obrotów to być może wydech o cos sie opiera. jesli bije w czasie jazdy bez wzgledu czy na biegu czy na luzie ale tylko w tym zakresie obrotów to na luzie w miejscu tez powinno bic a jak nie to dzwignij auto z jednej strony dobrze podłuż wciepaj 2 bieg i niech kolega trzyma 1800 obr a ty pod auto i sluchaj i lukaj moze cos wybadasz- pozniej druga strona.
Układ jezdny tu nie ma nic do rzeczy, ponieważ drgania pojawiałby się z zakresie pewnych prędkości, a nie obrotów. Według mnie, przyczyna może leżeć po stronie sprzęgła - tarcza, docisk itp. Być może nastąpiło uszkodzenie któregoś z elementów zespołu i stracił wyważenie (sprężyna, płytka, nit, brok), a największa amplituda drgań wsytępuje w danym zakresie prędkości obrotowej silnika.
Nie miałeś problemów ze sprzęgłem?
P.S. Co do ząbkowania opon, to idę o zakład, że nie jest to zależne od ww. usterki.
Nie jest to wydech, jest to ewidentnie układ jezdny, bicie występuje od momentu ruszenia ale najbardziej odczuwalne jest przy obrotach 1800 - 2000 ( na jałowym neutralu oczywiście nie ) czyli w zależności od biegu przy odpowiadających tym obrotom prędkościach. To jest też przyczyną ząbkowania opon bo przejechałem tą skodzianką 100 tyś km i to jest piersza sytaacja kiedy mam wyząbkowane opony a pojawiły się one razem z biciem. Nie jest to też problem ze skrzynią - AUTOMAT.
Komentarz